Hoe u perfecte interieurs creëert in uw winkel zodat mensen uw producten kopen

Een eenvoudige handleiding voor een verfexpert voor het kiezen van de juiste verfafwerking
April 9, 2020
Interieurontwerp als toekomstige carrière
April 9, 2020

De detailhandel is al heel lang krachtig en we weten dat er veel verschillende benaderingen zijn voor het ontwerpen van de inrichting van een winkel. Er zijn echter ook enkele veelvoorkomende ontwerpstrategieën die alle retailers kunnen gebruiken die leiden tot meer omzet voor een bedrijf.

Het interieurontwerp van uw winkel is een onderwerp waar we onlangs naar hebben gekeken, in een poging om boetiekverkopers te helpen succesvoller te zijn en te bloeien in het digitale tijdperk van vandaag. Van het vertellen van het verhaal van een merk en het creëren van meeslepende ervaringen tot hulpprogramma’s voor etalage- en bewegwijzeringadvertenties, het gaat bij de detailhandel om de details. We willen dat u over de basiskennis beschikt.

Daarom ga ik in dit bericht op zoek naar enkele van de basisconcepten bij het creëren van effectieve commerciële interieurs die meer klanten naar uw winkel trekken, hen interesseren voor uw producten en met hen hand in hand gaan naar de doos om verwerven. Het is essentieel om in gedachten te houden dat vanaf het moment dat iemand uw winkel binnenkomt, bij het bepalen van wat te kopen, slim ontwerp een significant verschil maakt in het al dan niet behalen van de verkoop.

Voer de drempel in

De drempelzone, ook wel de “decompressiezone” genoemd, is de eerste ruimte die potentiële klanten binnenlopen wanneer ze uw winkel binnenkomen, en bestaat gewoonlijk uit de eerste vijf tot vijftien voet ruimte, afhankelijk van hoe ver geweldig is uw bedrijf. Dit is ook de ruimte waar uw klanten het zullen doen

overgang van de buitenwereld naar de eerste ervaring van wat je hen te bieden hebt. Ze beoordelen ook kritisch, zoals hoe goedkoop of duur uw winkel is, hoe goed de site is gecoördineerd, de verlichting, accessoires, displays en kleuren. Omdat ze zich in een overgangsmodus bevinden, is de kans groter dat klanten afwezig zijn in producten, bewegwijzering of karren die u daar plaatst.

Aan de rechterkant

Het is bekend dat in Noord-Amerika 90% van de consumenten onbewust rechtsaf slaat wanneer ze een winkel binnengaan. De eerste muur die u ziet, wordt vaak een “potentiële muur” genoemd en fungeert als een eerste high-impact voertuig dat potentieel biedt aan handelswaar in deze ruimte, dus zorg ervoor dat u er extra speciale aandacht aan besteedt in termen van wat die u wilt laten zien.

Zorg ervoor dat u de aandacht van uw klant wekt met die producten die u op het scherm zet, of het nu nieuwe of seizoensgebonden elementen zijn, een hoge winstgevendheid of een grote vraag naar producten, om verhalen over uw product te vertellen en vignetten te creëren.

Maak een pad

Dit kan sterk variëren, afhankelijk van de grootte en het algehele ontwerp van uw winkel, maar wetende dat uw klanten rechtsaf willen slaan, is uw volgende taak ervoor te zorgen dat ze door uw winkel blijven lopen om het maximale niveau van blootstelling van uw winkel te krijgen producten. Dit vergroot niet alleen de kans op een aankoop, maar ook een goed doordacht pad dat een geweldige manier kan zijn om de stroom van het winkelverkeer strategisch te beheersen.

De meeste winkels gebruiken een cirkelvormig pad dat aan de rechterkant begint, zodat ze de achterkant van de winkel bereiken en naar voren terugkeren. Sommigen zullen het nog gemakkelijker maken door het pad met verschillende texturen te bedekken, als eerbetoon aan het oude gezegde “waar de ogen naartoe gaan, zullen de voeten volgen”.

Stop ze

Met alle moeite en tijd die u heeft gestoken in uw merchandisingstrategie en de juiste opstelling van uw producten, is het laatste wat u wilt dat uw klanten naar binnen rennen en uw winkel niet in detail observeren of de producten die ze kunnen kopen beperken. Een manier om dit te bestrijden is door middel van “verkeersdrempels”. In wezen kan dit alles zijn dat klanten een visuele onderbreking biedt en kan worden bereikt door middel van speciale of seizoensgebonden bewegwijzering.

De meeste retailers implementeren het gebruik van zogenaamde ‘merchandise stands’ op de juiste manier, dit zijn speciale weergaveapparaten met producten aan het einde of in het midden van winkelgangen die impulsaankopen stimuleren tijdens het complementeer de tentoongestelde producten. Omdat uw winkel misschien niet zoveel gangpaden heeft, is het belangrijk om na te denken over het groeperen van producten op een manier die ze gemakkelijk te zien maakt en samengaat vanuit het perspectief van een koper. Denk er ook aan om “veelgevraagde” producten op ooghoogte te houden. Ten slotte wordt aanbevolen om deze producten wekelijks of regelmatig genoeg te veranderen om een ​​continu gevoel te creëren voor terugkerende bezoekers.

Zorg ervoor dat ze zich op hun gemak voelen

U bent misschien wel of niet op de hoogte van iets dat bekend staat als het ‘penseeleffect’, bedacht door consumentengedragsexpert Paco Underhill, die ontdekte dat een typische klant, vooral vrouwen, zal voorkomen dat hij achter goederen aangaat in een gang waar ze mogelijk Ze kunnen een klant vinden die niet heeft gevonden wat ze zochten en op het punt staat te vertrekken. Dit geldt zelfs als de klant erg geïnteresseerd is in een bepaald product. Een eenvoudige manier om dit probleem te voorkomen, is ervoor te zorgen dat uw gangpad breed genoeg is, zodat de klant voldoende persoonlijke ruimte kan behouden bij het zoeken naar producten.

U kunt uw winkel ook comfortabel maken door een soort wachtruimte op te nemen met comfortabele stoelen en banken die klanten aanmoedigen om meer tijd in uw winkel door te brengen, vooral als een koper wordt vergezeld door iemand die niet geïnteresseerd is. bij het doen van een aankoop of kinderen. Een kleine tip om in gedachten te houden is om de stoelen of banken voor de koopwaar te houden.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *